Szukaj na tym blogu

sobota, 8 lipca 2023

27 / 22 Stacja Ełk Osobowa w grudniowym blasku 2022 r. – fotoreportaż z opisem Mój Ełk 2.0

 Stacja Ełk Osobowa podczas grudniowego, zimowego pejzażu, gdzie śnieg i mróz w roli głównej. Jak widać na zdjęciach roboty przy modernizacji w większości są wstrzymane? Ruch pociągów osobowych po zmianie rozkładu jazdy 2022 – 2023 podobny. Przejezdne są jedynie 2 tory, przy peronie 1 – 6 tor w kierunku Orzysza, Olecka, Grajewa i Piszu, przy peronie 2 – 1 tor takie same możliwości przejazdu, a możliwość odjazdu z toru 2 (częściowo rozebrany tor w kierunku Orzysza) przy peronie 1 w kierunku Grajewa i Piszu. Teraz, gdy zima objęła swoją mocą plac budowy, zapewne prace będą wolniejsze, ale czas płynie dosyć szybko, to jak tylko zima odpuści wciąż będą kontynuowane prace.

dodano 21 12 2022 r.

Sławomir Stankiewicz 



Widok na dzisiejszy stan stacji, przy peronie 1 na częściowo rozebranym torze 2, pociąg osobowy do Białegostoku oczekujący na godzinę odjazdu.

Widok w kierunku stacji Ełk Towarowa, po lewej stronie część budowanego nowego peronu 3, a po prawej tor 6 jeszcze w starej wersji.

Przejście w kierunku osiedla Zatorze, widoczne przez udeptany śnieg obok historycznych żurawi wodnych, po lewej stronie budynek, gdzie znajdował się komisariat Milicji Obywatelskiej, później Policji, pociąg osobowy do Białegostoku, w głębi widoczna wiata z wejściem do tunelu prowadzącego do dworca kolejowego.

Peron 3 w zimowej szacie, będzie to najdłuższy peron stacji Ełk Osobowa, jak widać jest to rewolucja budowlana na stacji w ciągu Rail Baltica.

Peron 2 w starej jeszcze szacie, z czynnym tylko jednym torem 1, tor 5 jest już rozebrany.


Widok na czynną jeszcze dla ruchu pasażerskiego starą część stacji Ełk Osobowa, widoczne wiaty znikną z nowych peronów, widoczna wydeptana ścieżka prowadząca w kierunku osiedla Zatorze.


Zasypane nowe rozjazdy w kierunku Orzysza, Giżycka i Olecka. Po prawej stronie pracująca koparka, obecnie rzadki widok na placu budowy.


Wagony “szutrówka”+Flls do przewozu tłucznia stoją na nowym torze przy dawnym warsztacie naprawczym WGW / o w Ełku.


Peron 3, gdzie zastygła wszelka praca, po prawej stronie budynek, gdzie dawniej znajdowały się gniazdo drużyn konduktorskich, Ekspedycja Kolejowa, kasa towarowa, obecnie budynek w gestii PKP Cargo.


Widok na nieczynną lokomotywownię, częściowo rozebraną. Ciekawe jak będzie zagospodarowany teren byłej Parowozowni Ełk, z bardzką bogatą historią dla lokalnego ruchu kolejowego, oby w dobrym kierunku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz