Mija kolejny miesiąc od rozpoczęcia przebudowy stacji Ełk w ramach Rail Baltica ponad rok temu. Wciąż trwa budowa 3 peronu i tunelu z Centrum miasta do osiedla Zatorze. Oczywiście chodzi o stację Ełk Osobowy, gdzie na peronie 3 pojawiły się tablice informacyjne, a zatem budowa wnet zakończy się i peron zostanie oddany do użytku pasażerom. A perony 1 i 2 zostaną zamknięte, rozebrane i nastąpi gruntowna przebudowa.
Poniżej aktualne zdjęcia z dnia 28 kwietnia 2023 r. wraz z opisem.
Autor Sławomir Stankiewicz
Peron 2 stacji Ełk Osobowy.
Widok ogólny na stację Ełk osobowy od strony ulicy J. Dąbrowskiego. Widoczne stare perony 1 i 2, w głębi
nowo budowany peron 3 z zadaszeniem.
Widok na perony od strony rzeki Ełk, popołudniowy zbieg pociągów. Przy peronie 1 na torze 6 stoi szynobus Polregio jako pociąg do Olsztyna Głównego przez Pisz, Szczytno, przy peronie 2 na torze 1 pociąg Polregio z Białegostoku chwilę po przybyciu. Jednostka elektryczna będzie przestawiona na tor 2, częściowo rozebrany przy peronie 1, skąd odjedzie jako pociąg osobowy do Białegostoku. Przed dworcem w tym czasie podstawione są autobusy jako ZKA Polregio Ełk – Giżycko z przesiadką do szynobusu w kierunku stacji Olsztyn Główny przez Korsze.
Widok na peron 3 z peronu 2, w głębi budynki nieczynnej lokomotywowni normalnotorowej.
Widok na wciąż budowy peron 3, nowe tory, nowe bramki i trakcja. Oby i nowe połączenia pociągów lokalnych i dalekobieżnych również zawitały na stację.
Peron 3, gdzie zamontowano już tablice formacyjne dotyczące nazwy stacji, numeracji torów i peronu oraz nowość na stacji Ełk osobowy, podział na sektory dla podróżnych, w tym przypadku podział na 5 sektorów. Także nowa numeracja torów przy 3 peronie ( dotychczas 3 peron miał przydzielone tory nr 7 i 9 ). Obecnie tor 3 i 5 ( dla przypomnienia tor 3 służył jako tor odstawczy dla składów osobowych, tor 5 jak jeden z 3 torów głównych przy peronie 2, skąd zaczynała się linia kolejowa nr 41 Ełk – Gołdap)
Widok na peron 1 z peronu 2 w kierunku zburzonej rampy kolejowej. Trwa budowa nowej rampy, także jezdni z chodnikiem i miejscami parkingowymi. W głębi dawny budynek udziału Wagonowni w Białymstoku, jako posterunek rewizji technicznej Ełk Osobowy, gdzie pracę miało w najlepszym okresie istnienia posterunku rewizji ponad 50 osób, dziś budynek przynależy do Polregio z jakże ograniczoną obsadą pracowników.
Widok na nowe tory, rozjazdy i semafory z peronu 2 w kierunku nastawni EO.
Fragment starego peronu 2 w kierunku Giżycka, częściowo rozebranego. Z toru 1 odjeżdżały i przyjeżdżały pociągi pośpieszne z kierunku Szczecina, Wrocławia, Gdyni i Białegostoku.
Wyjazd w kierunku Giżycka, Orzysza i Olecka, w głębi istniejąca jeszcze nastawnia EO.
Wyjazd z torów bocznicowych w kierunku nastawni EO od strony Muzeum Historycznego w Ełku ( dawnej stacji kolei wąskotorowej Ełk Wąsk.)
Nowo budowany tunel od strony osiedla Zatorze, a dokładniej wejście do tunelu w kierunku peronów i centrum miasta.
Historia węzła ełckiego w pigułce wspomnień, wrak parowozu Ol 49 - 80 bez tendra obok opustoszałej lokomotywowni w Ełku. Być może budowa linii kolejowej Rail Baltica da szanse do powrotu choć w minimalnym zakresie, tego co już minęło. Jest zielone światło dla odbudowy linii kolejowej nr 223 z Ełku do Czerwonki, choć w dłuższym okresie do 2030 r. Może i linia 41 do Gołdapi znajdzie zainteresowanie zarówno władze wojewódzkie jak i krajowe, aby przywrócić połączenia kolejowe.
Widok na stację Ełk Osobowy od strony osiedla Zatorze.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz